Publikationen

2025

 

2024

  • Barkela, V., & Leuchter, M. (2024). Effectiveness of automated formative feedback in an online tutorial for promoting summarizing. Journal of Educational Technology Development and Exchange, 17(1), 67-95. doi:10.18785/jetde.1701.04
  • Khalizova, A., Rieger, B., & Wildemann, A. (2024). Überzeugungen als Erkenntnismarker des Perspektivenwandels im Kontext der pädagogischen Professionalisierung im Umgang mit sprachlicher Heterogenität. Journal for Educational Research Online, 16(1), 36-57. doi.org/10.31244/jero.2024.01.03
  • Meister, S., Nitz, S., & zu Belzen, A. U. (2024). Top-down and bottom-up effects on visual perception during data-based scientific reasoning in the context of population dynamics. International Journal of Science Education, 1-25. https://doi.org/10.1080/09500693.2024.2419986
  • Rieger, B., Scherb, C. A., & Roth, J. (2024). Systematische Optimierung der digitalen Videoanalyseplattform ViviAn für die Lehrkräftebildung - Ein Design-Based Research Ansatz. In L. Mrohs, J. Franz, D. Herrmann, K. Lindner & T. Staake (Hrsg.) Digitale Kulturen der Lehre entwickeln. Perspektiven der Hochschuldidaktik (S. 393-413). Springer VS.
  • Rieger, B., & Wildemann, A. Verstehen statt Zuschreiben: Sensibilisierung angehender Lehrkräfte für Praktiken der Heterogenität [submitted]
  • Schäfer, J., Reuter, T., Karbach, J., & Leuchter, M. (2024). Domain-specific knowledge and domain-general abilities in children's science problem-solving. British Journal of Educational Psychology, 94(2), 346-366. https://doi.org/10.1111/bjep.12649
  • Schäfer J., Reuter T., Leuchter M., & Karbach J. (2024) Validation of new tablet-based problem-solving tasks in primary school students. PLoS ONE 19(8): e0309718. doi.org/10.1371/journal.pone.030971
  • Schäfer, J., Reuter, T., Leuchter, M., & Karbach, J. (2024). Executive functions and problem-solving—The contribution of inhibition, working memory, and cognitive flexibility to science problem-solving performance in elementary school students. Journal of Experimental Child Psychology, 244, 105962. doi:10.1016/j.jecp.2024.105962